Kāda ir iedarbīga reklāma?

reklāmaVisticamāk lielākā daļa no mums kaut reizi ir dzirdējusi kādu sakām: “Pēc aptaujas datiem…” Visbiežāk aptaujas pasūta masu mediji un politiķi, un mēs vairāk vai mazāk uzticamies to rezultātiem. Taču cik no jums pašiem kaut reizi ir atbildējuši uz aptaujas jautājumiem?

Vai zinājāt, ka ar piedalīšanos aptaujās jūs varat nopelnīt? Jā, ne daudz, bet mūsdienās arī tas ir forši. Tā nu mana pirmā aptauja bija par reklāmām. Nekad nebiju aizdomājusies par to, kā tās patiesībā mūs ietekmē.

Aptauja man kā dalībniecei ļāva izvēlēties, kura no trīs piedāvātajām smieklīgajām video reklāmām mani uzrunāja visvairāk. Patiesībā tai aptaujai nebija jēgas, jo visas reklāmas bija interesantas – tās ļoti asprātīgā veidā noreklamēja konkrēto preci. Un tad es aizdomājos, kas mani kā vidusmēra latvieti uzrunā?

Pirmais un pats galvenais – kā pievērš uzmanību un liek tev justies. Te var paslavēt Lattelekom reklāmas, kurās allaž ir svarīgs vēstījums par produktu, bet tas, kā tas ir pasniegts, piesaista uzmanību, liek pasmaidīt un uzlabo noskaņojumu. Šķiet, es šīs reklāmas varētu skatīties kā komēdiju un pilnībā nejustu, ka man iebaro preci.

reklāmas-platformasVēl savulaik lasīju, ka iedarbīgas reklāmas skaitās tās, kurās tiek rādīti mazi bērni un mīļi dzīvnieki, bet iedomājieties – jūs vēlaties pārdot ziemas riepas, taču kā to ielikt šajā formātā? Laimīga ģimene, kurā ir brīnišķīgs mazulis un liels suns, kurš grauž riepas… Neder! Tātad bez komēdijas, jābūt patiesiem. Un nav brīnums, ka jūs reklāmā redzat skaistu, jaunu automašīnu, kura pa krāšņu, sniegotu apvidu (visticamāk Norvēģijas fjordos) brauc un nodemonstrē savas patiesi superīgās ziemas riepas, un te – opā! Automašīnas logos pazib smaidīgs mazulis un suns, kurš sajūsmā izbāzis mēli. Patiesa reklāma. Mani noteikti pārliecinātu.

Bet ja klāt pievieno vēl bonusus? Man kā patērētājam ir jauki no reklāmas uzzināt, ka nopērkot konkrētu preci, es ne tikai iegūšu preci, bet vēl gūšu papildu labumu. Tāpēc nav jābrīnās, ka ik pa laikam ir dažādas akcijas, kur viens laimīgais var tikt pie kāda bonusa. Nav lielas izredzes, taču cerība mirst pēdējā.

Tātad mani kritēriji šobrīd ir: 1) Kā pievērš uzmanību, 2) Kādas sajūtas rada, 3) Vai ir patiesa un 4) Vai būs papildu bonuss? Ir jau vēl dažādi veidi, kā reklamēt. Var nolasīt garu vēstījumu, ka tādā un tādā veikalā ir akcijas cenas, bet ja nav kāds no iepriekš minētajiem kritērijiem, bet vēl labāk – visi kopā, jūs mani kā pircēju pie sevis neredzēsiet.

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

© 2018 Nofilmēts

Theme by Anders Norén